URL van de gadget-specificatie kan niet worden gevonden
Google Apps bevat standaard de volgende functionaliteiten: 

Google Mail; Google Talk; Google Agenda; Google Docs; Google Sites; Google Video’s; Google Drive e.d. waarmee de gebruikers kunnen onafhankelijk van tijd, plaats of type apparaat (samen)werken en communiceren.

Ook zijn er op de Google marketplace vele door Google partners gemaakte volwaardige business applicaties te verkrijgen.
Deze applicaties zijn perfect inzetbaar bij een ZZP'er/Freelancer, klein bedrijf tot grote multinationals.
New with Google Apps!
Wij hebben een vergelijking gemaakt tussen de kosten voor Google Apps versus Microsoft Office en exchange omgeving voor een bedrijf met 10 medewerkers.

Onderstaande geeft een globale indicatie van de financiële voordelen wanneer uw bedrijf overstap maakt naar Google Apps. 

Item Google Apps Microsoft Office 2010
Licentiekosten client 10 x € 40 = € 400 p.j. ca. 10 x € 500 = € 5.000 eenmalig
Licentiekosten server software Inbegrepen Exchange server ca. € 2.000 eenmalig
Kosten hardware  Inbegrepen  Dedicated server ca. € 2.000 per jaar
Onderhoud hard- en software Inbegrepen ca. € 2000 per jaar
Office applicaties Inbegrepen Inbegrepen 
Delen van documenten Inbegrepen Hosted Sharepoint ca. € 3.000 per jaar
Opslagruimte online  25 Gb per gebruiker inbegrepen Niet inbegrepen*

Totaal

€400 p.j.
+ eenmalige setup kosten circa €500

€7000 p.j.
+ eenmalige kosten €10.000

Tevens zullen de uren die worden besteed aan systeembeheer activiteiten significant gaan afnemen. 

* los te bestellen bij diverse aanbieders circa € 100 p.m.

Er zijn ook varianten mogelijk. Uw kunt bijvoorbeeld minimaal de meegeleverde opslagruimte van Google Apps benutten en niet de alle email accounts migreert zodat uw kunt blijven werken met Microsoft. Ook voor Microsoft Office variant is een combinatie mogelijk terwijl uw gebruik maakt van de Google Apps optie om de documenten onderling te delen, centraal opslaan en te gelijke tijd bewerken. Uw bespaart dan nog steeds erg veel geld, tijd en frustraties!

De voordelen voor gebruikers zijn:

  • Gegevens zijn overal toegankelijk, via elk willekeurig platform
  •  25 GB opslagruimte in het postvak per gebruiker met krachtige zoekfunctionaliteit
  • Eenvoudige en snelle samenwerkings- en berichttoepassingen
  • Gegevens gaan nooit verloren, ook niet als uw laptop kapot gaat of gestolen wordt

De voordelen voor IT-gebruikers zijn:

  • U hoeft geen hardware of software te installeren of te onderhouden
  • Zeer lage vaste kosten per gebruiker
  • Eenvoudige toepassingen die de gebruikers al kennen; training nagenoeg overbodig
  • Mogelijkheid om gebruikers stapsgewijs te verplaatsen
  • Geen licentiekosten of kosten van hardware en datacenters
  • Open platform voor integratie

De voordelen voor bedrijven zijn:

  • Lagere kosten
  • Betere productiviteit per medewerker, waardoor er sneller beslissingen kunnen worden genomen.
  • Meer flexibiliteit om veranderingen en innovaties snel door te voeren
  • Aantrekkelijke IT-omgeving voor de jongere generatie medewerkers

Recente aankondigingen

  • 18 september 2012
  • Prijs Microsofts Office 2013 fors omhoog Microsoft heeft de prijzen van Office 2013 voor thuisgebruik en voor kleine bedrijven bekendgemaakt. Huren wordt een serieuze optie, zeker als je Office op meerdere apparaten gebruikt. Maar dat heeft ...
    Geplaatst 3 okt 2012 16:39 door V. Yeganeh
  • Cloudvariant Office 2013 voor bedrijven fors duurder dan Google Apps 'Om Google met zijn Apps-aanbod de pas af te snijden, moet Microsoft de cloudvariant van Office 2013 voor bedrijven scherp prijzen', was de opvatting van de meeste analisten bij ...
    Geplaatst 3 okt 2012 16:39 door V. Yeganeh
Berichten 1 - 2 van 2 worden getoond. Meer bekijken »